Technologické centrum nebude sloužit pouze Škodě Auto, ale bude jej využívat i koncern Volkswagen. Firma v něm plánuje vývoj elektriky vozidel, vývoj podvozku a agregátu, testovací aktivity, jako například akustické a hlukové zkoušky, speciální zkoušky sluneční simulace nebo testy v klimakomorách a ve světelném tunelu.

Škodovka zprovozněním centra rozšíří plochy pracovišť technického vývoje o zhruba 70 procent proti stávajícímu stavu. Rekonstrukce se dočkal také současný areál technického vývoje (tzv. Česany), který s novým centrem sousedí.

Škoda Octavia facelift (2008):. Škoda Octavia facelift (2008), ilustrační fotofoto: Novinky/Škoda Auto

Dvouletá výstavba centra stála 1,16 miliardy korun, dotace od státu pokryla 16 procent. Zaměstnáno zde bude podle člena představenstva Škody Eckharda Scholze až 500 lidí. "Světová krize nás překvapila intenzitou. Východisko ale vidím ve vývoji zajímavých produktů, například praktických vozů s nízkou spotřebou," řekl Scholz.