„Provedená analýza odhalila na jedné straně poměrně uspokojivou situaci, na straně druhé však ukázala, že v některých aspektech existují významné rezervy pro zvýšení úrovně hospodářské soutěže,“ uvedl na svých stránkách úřad.

ÚOHS se zabýval všemi 22 dodavateli, kteří na českém trhu působí. Nyní chce jejich chování důkladněji rozebrat a pak zváží, zda s některým z nich případně zahájí správní řízení.

„Mám pocit, že vztah importér-distributor má do klasického obchodně závazkového vztahu pořád dost daleko,“ komentoval Tomáš Waidhofer, který se analýzou trhu s auty zabýval.

Podle analýzy ÚOHS vyplývá, že v roce 2006 se podařilo prodat více než 100 vozů sedmdesáti procentům prodejců. Na trhu je pak pět procent firem, které jsou schopny prodat více než 1000 vozů ročně.

Už teď ale ÚOHS zjistil, že přestože mají spotřebitelé bohatý výběr při výběru auta, mají málo informací o právech při jeho koupi. "Často se třeba domnívají, že si nemohou koupit auto v zahraniční. Že pokud si ho koupí, tak jim to auto nebude opraveno v rámci záruční opravy," uvedl místopředseda úřadu Robert Neruda, jak uvedla ČTK.