„Ve špičce je zde maximální vytížení třicet procent. Také jsme limitováni finančními prostředky na příští rok,“ potvrdil Novinkám mluvčí Ropidu Filip Drápal. Ropid sestavuje jízdní řády pražské hromadné dopravy.

Na lince C by tak vznikl pásmový provoz, který by platil od šesté hodiny ranní až do sedmé hodiny večerní.

Ropid využití nových stanic monitoroval již od spuštění provozu 8. května. V devátém pražském obvodu si výstavba metra vyžádala více než 15 miliard korun. Po jeho zprovoznění bylo zrušeno 13 autobusových linek, přesto je prý podzemní dráha nedostatečně využita.

Podnik má za půl roku již relevantní čísla o počtu cestujících. Podle Drápala není o změně intervalu do Letňan definitivně rozhodnuto, ale je to jedna z variant. Konečný verdikt padne na konci příštího týdne. Další zásadnější změny v pražské dopravě podnik nechystá. „Jinak s penězi vycházíme dobře,“ dodal Drápal.