"Některým menším podnikatelům se zdá, že moderní technologie pokračují lidský prvek a upřednostňují osobní styk se zákazníky," uvedl na úterní tiskové konferenci Roman Frkous z Českého Mobilu. Podle zmíněného průzkumu má v ČR mobilní telefon 62 procent malých a středních firem, a plná polovina jich vlastní pevnou telefonní linku. Plnou třetinu telefonních hovorů z práce zabere podnikatelům a manažerům volání rodině a přátelům.

Nejdůležitějším informačním zdrojem je pro malé a střední firmy internet, a noviny jsou pro ně důležitější než televize. Počítač používá 49 procent firem a e-mail 47 procent. Oblibu kupodivu neztratilo ani používání faxu. Tomu dávají před modernější technikou přednost téměř dvě pětiny firem. Krátké textové zprávy (SMS) posílá z mobilů jen 38 procent firem a ememesky jsou pro ně téměř úplnou popelkou.

Podle agentury Millward Brown měl Oskar v roce 2002 v segmentu malých a středních firem sedmiprocentní podíl na českém mobilním trhu, a letos ho za první pololetí zvýšil na osmnáct procent. Eurotel má nyní 48procentní a T-Mobile 34procentní podíl. Z průzkumu však také vyplynuly obecnější poznatky.