"Firmy se sdružují vždy, když se na trhu něco děje," sdělil týdeníku předseda nového sdružení Jiří Tůma. Obchodníci s novými škodovkami podle Eura ztratili v polovině roku konkurenceschopnost nejen při prodeji individuálním zákazníkům, ale i firmám. Zjistili, že se jim nepodaří splnit roční prodejní cíle. Do České republiky se totiž začaly ve stále větší míře dovážet levnější nové fabie, octavie a superby ze západní Evropy.

Nové škodovky v Evropě levnější

"Například v autobazaru Esa se objevil nový superb, který měl najeto sedm kilometrů a cena byla o 150 000 korun nižší, než za kolik jsem stejný model prodával v autorizované obchodní síti já," popsal situaci Tůma, který je také spolumajitelem firmy TUkas, jež se prodejem škodovek zabývá. "Dokud se taková auta objevovala v malém množství, nikdo to neřešil. Ale v okamžiku, kdy se nám ve skladech začala hromadit auta, tak se to řešit muselo," vysvětlil prvotní impulz vzniku sdružení.

"O sdružení víme, akceptujeme ho, ale pro vzájemnou komunikaci využíváme Radu obchodníků Škody, která reprezentuje všechny zástupce sítě Škody," upozornil mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý.