"Krize na finančních trzích Tatře pravděpodobně přinese méně práce. Najdou-li se řešení celosvětového problému do několika měsíců, domnívám se, že nebudeme na trzích čelit vážnějším obtížím,“ vzkázal zaměstnancům generální ředitel a předseda představenstva Tatry Ronald Adams.

Upozornil, že pokud se situace brzy nevyřeší, budou i Tatru čekat krušné časy. Doposud se ve firmě denně vyrábělo minimálně sedm automobilů. "Zpomalíme výrobu nákladních vozů na šest kusů denně. Část zaměstnanců bude pracovat méně hodin, bude vykonávat pracovní povinnosti odlišné od těch, které běžně během pracovního dne provádí. Některé stroje projdou speciální údržbou, některá pracoviště budou reorganizována. Budeme uklízet objekty a pracovní plochy, malovat, natírat, zaměříme se na úklidové a čisticí práce týkající se pracovního i životního prostředí,“ vysvětlil Adams.

Počet míst chce firma zachovat

V krizi chce zachovat stávající zaměstnanost. "Upřednostňuji, aby každý pracoval, bude-li to nutné, o deset procent času méně.“

Podle šéfa odborářů v Tatře, Pavla Baroně, jsou kroky vedení automobilky nutné k překonání současných problémů. "Změny se dotknou všech, i managementu,“ upozornil zástupce zaměstnanců v dozorčí radě podniku.

Toho, že by se opatření dotkla i mezd asi 4100 tatrováků, se Baroň momentálně neobává. "Leda tak, že nebudou přesčasy. Že by ale lidi zůstali třeba doma na šedesáti procentech, tak to není na pořadu dne,“ poukázal odborář.