Podle ostatních členů představenstva Alitalie by stroje měly létat minimálně do pondělí 22. září. Vše je odvislé od zbývajících finančních prostředků uvolněných na nákup leteckého benzínu.

Pádu Alitalie již zřejmě nic nezabrání, navzdory pátečnímu prohlášení italského premiéra Silvia Berlusconiho, který podle svých slov stále doufá v konečnou dohodu konsorcia CAI se zástupci odborů. Dohoda, jak se zdá, je však od čtvrtka pro obě strany minulostí.

Italská média však nepřestávají spekulovat o možné fúzi s již dříve avizovanými zájemci z řad renomovaných evropských aerolinií, jako například Lufthansa, Air France-KLM a nově i British Airways.

Pokud Alitalia skutečně vyhlásí bankrot, konkurzní správa zahájí definitivní likvidaci aerolinií a doslova ze dne na den přijde o práci všech 20 000 zaměstnanců společnosti.