Inspirovaly se v západní Evropě. Vyhrazená místa mají ženám, případně rodinám, usnadnit manipulaci s dětskými kočárky nebo autosedačkami při jejich vyndávání z automobilů.

Propagátorem novinky je například Tesco. V současnosti ji nabízí u více než padesáti poboček. „Parkovací místa pro maminky s dětmi máme k dispozici u všech větších obchodů, tedy těch, jejichž prodejní plocha činí 3 000 metrů čtverečních a více,“ sdělila Právu mluvčí řetězce Jana Matoušková.

Speciální místa tvoří podle ní dvě až tři procenta z celkové plochy parkovacích míst. „Bývají umístěna v blízkosti vchodu do hypermarketu a bývají prostornější, abychom tak maminkám nákupy maximálně usnadnili,“ dodala Matoušková.

Na větší komfort pro ženy s dětmi, které vyrážejí na nákupy vozem, vsadila i konkurence. Místa pro ně vznikla mimo jiné také v pražské Galerii Butovice, kde se nachází hypermarket Hypernova patřící společnosti Ahold.

Podobné je to i v pražském Paláci Flóra, kde vyhradili v podzemních garážích čtrnáct podobných stání. Maminky je bezpečně poznají podle výrazné růžové barvy, symbolu kočárku s panenkou a příslušné dopravní značky Réservé.