V letošním roce podle SOS počet stížností opět vzroste. Sdružení totiž letos za první pololetí již zaregistrovalo asi 4000 stížností, když loni za celý rok jich obdrželo 6100. "Naprostá většina se týkala reklamací, což se dá vysvětlit i tím, že po novele občanského zákoníku vzniklo mnoho nejasností," zdůraznili zástupci SOS.

Například s obuví nebyla spokojena skoro pětina stěžovatelů, s telekomunikacemi došla trpělivost bezmála polovině podání ve službách.

Spotřebitelé mohou svůj problém prostřednictvím SOS konzultovat již v osmi krajích České republiky nebo prostřednictvím internetu. Novou poradnu sdružení otevře 10. září v Chrudimi. V poradnách lze získat základní informace o právech spotřebitele. "Není však v jejich možnostech zastoupit spotřebitele či účinně zasáhnout do řešení konkrétního spotřebitelského problému," uzavřelo SOS.