„V úterý už proběhlo předání staveniště přemostění rybníka Koberný. Smlouva s dodavatelem, což je konsorcium firem v čele se společností Strabag, je už podepsána a nic nebrání, aby se v říjnu stavba rozběhla naplno,“ konstatoval hejtman.

Připomněl, že tolik potřebná komunikace začíná dostávat jasné kontury. Před Vánocemi loňského roku mohli začít řidiči jezdit na trase mezi Chotovinami a Meznem, což je v podstatě první plnohodnotný dálniční úsek na území kraje.

Hejtman považuje za pozitivní, že i další část D 3 se bude stavět za státní peníze a z rozpočtu státního fondu dopravní infrastruktury a zmíněná část komunikace postupně přímo naváže na obchvat Tábora.

Bude končit u Veselí, kde už začíná takzvaný poloviční profil dálnice, neboť mezi Veselím i ostrou zatáčkou před Borkem u Českých Budějovic je již v podstatě dostavěn poloviční pruh dálnice a přemostění jsou prakticky připravena na druhý zbývající pruh.

„Myslím, že výstavba dálnice na území jižních Čech konečně nabere tempo. Po dokončení zmíněného úseku v roce 2011, a osobně věřím, že tomu tak bude, dosáhne dálniční trasa na území kraje už padesáti kilometrů,“ řekl Zahradník.

Počet aut projíždějících Budějovicemi by měl klesnout

Stavba dalšího dálničního úseku vzbuzuje mírný optimismus i na českobudějovické radnici. D 3 a její přivaděče včetně okruhu kolem krajského města by totiž mohly alespoň částečně snížit počet nákladních a osobních automobilů ve městě a zmírnit kolaps, který se pravidelně v ulicích Budějovic opakuje.

Už před časem vyslyšelo ministerstvo dopravy stesky Českých Budějovic i okolních obcí na úpravu trasy části obchvatu krajského města a vydalo Ředitelství silnic a dálnic ČR pokyn ke zpracování nového investičního záměru na dálniční úsek D 3 0310/I Úsilné–Hodějovice.

„Věřím, že upravená trasa bude nakonec akceptovat požadavky Budějovic i okolních obcí, jichž se obchvat týká,“ zdůraznil českobudějovický primátor Juraj Thoma (ODS).