Hyundai zatím získal takzvané integrované povolení stanovující limity provozu z hlediska životního prostředí. Tento dokument nabyl právní moci začátkem srpna. Vydání dodatečného povolení změn stavby lakovny, která byla podle Ekologického právního servisu postavena protizákonně, Hyundai očekává podle Vaňka ve druhé polovině září.

Souběžně se podle mluvčího připravují finální stanoviska příslušných orgánů z hlediska požární ochrany a hygieny. "Konečným krokem bude vydání povolení zkušebního provozu, na jehož základě může být zahájena zkušební výroba. Vydání tohoto konečného povolení očekáváme na přelomu září a října letošního roku," řekl mluvčí HMMC Petr Vaněk. Slavnostní zahájení sériové výroby Hyundai plánuje v dubnu 2009. V první fázi chce Hyundai v Nošovicích vyrábět 200 000 vozidel ročně, plná kapacita bude znamenat výrobu o 100 000 vyšší.

Stavební část výrobních objektů nošovické továrny je podle Vaňka prakticky hotová. "Výrobní haly jsou dokončeny, výrobní technologie nainstalována, v současné době probíhají provozní zkoušky a testy zařízení. Výsledkem zkoušek a testů je několik desítek hotových aut, která však nemohou být uvedena do běžného provozu na komunikacích, a proto budou zlikvidována," uvedl Vaněk s tím, že devět automobilů budou využívat ke svému výcviku moravskoslezští hasiči. Zbytek bude sešrotován.

Rozestavěné nebo před dokončením jsou zkušební dráha, hala VPC (Vehicle processing center - Středisko úpravy vozidel) u parkoviště hotových aut, nákladové nádraží, hlavní administrativní budova nebo sklad odpadu z výroby.