Hlavní obsah

Stanice metra Národní třída se na rok a půl uzavře

Právo, kk
PRAHA

Zřejmě už od podzimu na Národní třídě v Praze 1 bude uzavřena stanice metra kvůli plánované výstavbě. V prostranství mezi ulicemi Spálená, Charvátova, Vladislavova a Purkyňova chce mít město pět menších budov. Vzniknou byty, kanceláře či pasáže s obchody. Multifunkční objekt Copa Centrum Národní má přeměnit nynější nevzhlednou lokalitu.

Článek

Současný vstup do stanice metra, která byla zprovozněna v listopadu roku 1985, zmizí. Na jeho místě vznikne v podzemním patře nový moderní vstup, který bude součástí komplexu budov. Vestibul metra se přesune do podzemí.

Investice za čtyři miliardy

„Společnost Copa pověřila návrhem a vypracováním projektu architektonický atelier Cigler Marani Architects. Celková investice představuje čtyři miliardy korun,“ sdělila mluvčí Copa centra Karin Cifková.

„Požadavkem radnice bylo, aby zde byla významnější část bytů, a aby vestibul metra byl v podzemí, protože Národní je jedna z mála stanic na povrchu. Místo ní zde bude průchozí pasáž, aby nebylo nutné budovu obcházet,“ sdělil radní pro územní rozvoj Filip Dvořák. Na náměstí vznikne i nová fontána a vodní prvky.

V současné době se projekt nachází ve fázi řízení o udělení stavebního povolení. Zahájení stavby závisí na tom, kdy bude uděleno.

Výstavba nového Copa centra ale na rok a půl omezí dopravu, stanice metra B, kudy denně projíždí asi 40 tisíc cestujících, se uzavře a vlaky tudy budou jen projíždět. Cestující tak budou muset využít k dopravě na Národní zastávek metra B Můstek nebo Karlovo náměstí.

„Je předčasné mluvit o konkrétních dopravních opatřeních, zatím nebylo vydáno stavební povolení, ale rady, jaké alternativní dopravní trasy využít, cestujícím včas dáme,“ řekl k tomu mluvčí Dopravního podniku Ondřej Pečený. „Vzhledem k tak rozsáhlým pracím je částečné omezení dopravy nevyhnutelné,“ vyjádřil se k projektu radní pro územní rozvoj Filip Dvořák. Dobrou zprávou je, že v průběhu výstavby budou po Národní třídě jezdit tramvaje bez omezení.

Protihluková stěna

Investor slibuje, že výstavba bude mít minimální dopad na obyvatele okolních domů. Stavba bude také zabezpečena speciální, čtyři metry vysokou protihlukovou stěnou, která také omezí šíření prachu.

„V místě stavby instalujeme myčku pro nákladní auta. Okolí se bude pravidelně čistit a kropit. Celá oblast je památkovou rezervací, doprava bude řešena tak, aby ji co nejméně zatěžovala,“ vysvětlila mluvčí Copa centra Karin Cifková.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám