Článek
„Pokud chtějí maloobchodníci dále udržet dynamiku růstu zájmu lidí nakupovat, pak budou muset zlevnit zboží z dovozu a reflektovat silnou korunu,“ uvedl analytik Raiffeisenbank Aleš Michl.
To potvrdil i analytik ČSOB Petr Dufek. Podle něj je silná měna poznat jen při nakupování na internetu. „V tržbách reálně téměř stagnovaly drogérie a knihkupectví. Mnohem pomaleji než dříve rostly i nákupy v obchodech s nábytkem a oblečením,“ dodal Dufek.
„Nejrychleji rostly tržby podílově málo významného maloobchodu provozovaného prostřednictvím internetu nebo zásilkové služby,“ uvedl ČSÚ. Dále k růstu přispěl prodej elektroniky či nábytku. Naopak tržby klesly prodejcům potravin.
„Z těch maloobchodních čísel vyplývá, že hitem léta nejsou ani oděvy ani auta, ale elektronika. Jako kdyby si každý před olympiádou kupoval novou telku,“ uzavřel Michl.