„Mezi nejprodávanější kusové nanuky patří Míša, následovaný Mrožem a Ruskou zmrzlinou. V posledním roce také zaznamenáváme velký nárůst prodejů luxusních zmrzlin,“ řekl Novinkám Libor Kytýr, mluvčí společnosti Ahold, která v Česku provozuje řetězce Hypernova a Albert.

Právě cena bude zřejmě stát za pomyslným prvenstvím Míši a Mrože, protože tyto nanuky patří mezi ty nejlevnější.

Podle údajů řetězce Tesco v létě stoupá prodej nanuků a zmrzlin až šestinásobně u nealkoholických nápojů až o třetinu. Tesco také potvrdilo rostoucí zájem dražší zmrzliny. Mezi ně patří například Magnum, Carte d´Or, Manhattan či Haagem Dasz.

Podle největších výrobců zmrzlin v tuzemsku sní každý Čech v průměru ročně 4,5 litru zmrzliny. „Absolutní“ jedničkou je vanilková. Následují ji tvarohová, jahodová, čokoládová a pak ovocné příchutě.

Pozor na skladování

Výrobci upozorňují na nákup a skladování mražených pochoutek. Mrazící box v obchodech by totiž neměl být na stěnách námrazu. Výrobky by neměly být měkké a zdeformované. Lidé by zmrzliny měli nakupovat jako poslední zboží.