Hlavní obsah

IHT: Módní značky soutěží, kdo oblékne olympijské týmy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

NEW YORK

Vedle tradičních výrobců sportovního oblečení, jako jsou Nike a Adidas, oblékne více jak 200 národních týmů, které se zúčastní nadcházejících olympijských her v Pekingu, i množství dalších firem. Módní návrháři vytvořili nesčetné kolekce oblečení, určených pro zahajovací ceremoniál i pro slavnostní zakončení, předávání medailí, ale i pro všední procházky v areálu olympijské vesnice, napsal deník International Herald Tribune.

Foto: Claro Cortes IV, Reuters

Velké zastoupení na OH v Pekingu bude mít také značka Adidas, která mimo jiné obléká i české sportovce.

Článek

Zatímco některé národní týmy, včetně Francie, Itálie, Jižní Afriky a Austrálie, chtějí představit své obleky až 8. srpna na zahájení her, USA se již pochlubily, že jejich reprezentanty obleče firma Polo Ralph Lauren.

"Ralph Lauren je pro nás perfektní volbou a to nejen kvůli svému nadčasovému a stoprocentně americkému vzhledu obleků, ale i proto, že chápe, jak důležitá je přiměřená a důstojná prezentace našich sportovců jako neoficiálních amerických vyslanců na světovém jevišti," prohlásil Norman Bellingham z amerického olympijského výboru.

Ralph Lauren je dodavatel oblečení i na Wimbledonu 

Členové výboru se rozhodli nahradit dřívější méně formální stejnokroje vytvořené pro olympiády z let 2002, 2004 a 2006 kanadskou firmou Roots uhlazeným a konzervativním stylem značky Polo Ralph Lauren, která se nedávno stala i oficiálním dodavatelem oblečení pro tenisový Wimbledon.

Logo firmy - hráč koňského póla - se tak objeví na všech nažehlených košilích, svetrech do véčka, bílých bavlněných šortkách, plátěných teniskách a slunečních brýlích amerických reprezentantů. Olympiáda se stane ideální příležitostí pro představení značek, jako je právě Polo Ralph Lauren, a takzvaný product placement zde podle médií dosáhne takového stupně, jakému filmy či seriály nemohou konkurovat.

Zisk přinese i prodej replik oblečení

"Tyto hry podle odhadů uvidí čtyři miliardy diváků," prohlásil David Lauren, viceprezident a syn zakladatele firmy Polo Ralph Lauren. Podle něj tak společnost získá velký prostor k prezentaci svých výrobků. Další zisky jim přinese prodej replik olympijského oblečení, které se již objevují na trhu.

Podrobnosti o finančním pozadí smluv na ošacení amerického národního výběru ani jedna ze stran nechtěla komentovat. Podle médií ale jde o částku okolo deseti miliónů dolarů (asi 150 miliónů Kč) a obě strany by rády smlouvu prodloužily až do příštích olympijských her v roce 2010 ve Vancouveru, který bude hostit zimní olympiádu, i do dalších letních OH v roce 2012 v Londýně.

Čiňané se představí převážně v Nike

Úspěšnou oděvní "politiku" podle médií provádí především sportovní gigant Nike. Podařilo se mu uzavřít smlouvu s 22 z 28 čínských sportovních federací, a v jejích dresech se tak objeví například čínští zápasníci, pozemní hokejisté, šermíři a lehkoatletičtí závodníci.

Obléknout domácí tým pro tuto olympiádu je skvělá příležitost. Čína, která je už nyní druhým největším odbytištěm výrobků Nike po Spojených státech, představuje ohromný potenciál pro sportovní oblečení a Nike proto doufá, že spolupráce s čínskými týmy pozvedne prodeje ve 300 městech po celé zemi, v nichž vlastní prodejny.

České sportovce na OH v Pekingu oblékne firma OP Prostějov, která vytváří oblečení pro olympioniky už od her v Soulu, konaných v roce 1988. Konkrétní vzhled oblečení na letošní olympiádu ale firma zatím tají. Oděvy budou představeny až 16. července na přehlídce, která bude součástí nominačního pléna sportovců na olympijské hry.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám