Ve skutečnosti má však s tímto způsobem nakupování zkušenost 66 procent lidí. Nejčastěji se na internetu nakupují knihy a časopisy, dále pak oblečení, obuv, modní doplňky a také výpočetní technika. Podle průzkumu nakupují prostřednictvím internetu nejčastěji mladí lidé do 29 let, mezi nimiž převažují muži.

I přes rostoucí oblibu nákupu přes internet však lidé příliš nedůvěřují internetovým platebním převodům. Nejčastějším způsobem placení tak zůstává nákup na dobírku, který upředňostnuje 78 procentní většina. Druhým používaným způsobem je telefonický nebo osobní bankovní převod, který uplatňuje 16 procent uživatelů internetu. Na posledním místě pak zůstává internetový bankovní převod, tedy u 16 procent nakupujících.

Rozhoduje cena

V současné době láká většinu lidí, asi 97 procent, k nakupování prostřednictvím internetu rozumná cena. Detailní informace o výrobku jsou důležité pro 94 procent lidí a 93 procent volí internet zejména pro spolehlivost dodávky zboží.

Největší překážkou pro nakupování na internetu je obava z nesnadné reklamace (86 procent). Nedostatečné bezpečnosti platebního styku se obává 85 procent uživatelů a zneužití informací 79 procent. Pro ty uživatele internetu, kteří přes něj dosud nenakupovali, je největší překážkou skutečnost, že si zboží nemohou osobně prohlédnout. Obavu z nesnadné reklamace uvádějí tito respondenti na druhém místě, třetí největší překážka je nemožnost zboží si osobně vyzkoušet.