Naopak automobilka Seat s 170 tisíci prodanými vozy zaznamenala pokles o 5,9 procenta.

Koncern se sídlem v německém Wolfsburgu uvedl, že mateřská automobilka Volkswagen prodala do konce května 1,57 miliónu automobilů, což je nárůst o 6,7 procenta. U Audi to bylo 426 200 vozů (plus 1,5 procenta), třetí nejsilnější člen skupiny, Škoda Auto, prodal 301 500 aut (nárůst o 18,4 procenta) a španělský Seat 170 100 (pokles o 5,9 procenta). Nárůst prodeje o 13,4 procenta zaznamenal Volkswagen také u svých užitkových vozů.

 foto: Novinky/Ondřej Lazar Krynek

Jenom v květnu skupina zaznamenala nárůst prodeje o 553 400 automobilů, tedy o dvě procenta. Výsledky Volkswagen Group tak jsou lepší než celkový vývoj na světovém trhu. V květnu totiž objem prodeje automobilů klesl o 2,9 procenta a v období leden až květen byl zaznamenán nárůst prodeje o 2,3 procenta, uvádí Volkswagen Group ve zprávě.

"Ve stále tvrdším tržním prostředí se znovu osvědčila nesmírná rozličnost modelů našich osmi značek," uvedl v prohlášení člen představenstva koncernu Detlef Wittig.

V Evropě skupina prodala od počátku roku do konce května 1,55 miliónu vozů, což je o dvě procenta více než loni. Přitom v západní Evropě prodala Volkswagen Group 886 000 automobilů, což znamená pokles o 2,5 procenta. Celkovou bilanci tak zachraňuje především výrazný nárůst odbytu ve střední a východní Evropě, o 18,6 procenta na 229 500 prodaných automobilů.