Článek
Základní ani zákaznické jízdné se nemění. Více ale zaplatí lidé, kteří využívají denní síťové jízdenky.
Za lístek, který je možno využívat na všechny spoje ČD, cestující nově zaplatí 440 korun, což je o 50 korun více než dosud. Analogicky zdražuje i varianta ČD Net pro dvě až pět osob. Podraží také víkendová síťová jízdenka SONE+ pro dálkové vlaky. naproti tomu SONE+ pro osobní vlaky se nemění.
Jaké jízdné zdraží | ||
---|---|---|
typ | dosud (v Kč) | od 15. června |
kilometrická banka na 2000 km | 1600 | 1800 |
jednodenní síťová jízdenka (1 osoba) | 390 | 440 |
jednodenní síťová jízdenka (2-5 osob) | 780 | 880 |
jednodenní víkendová SONE+ na dálkové spoje | 390 | 440 |
Další výhodné tarify dráhy zcela ruší. Týká se to třeba jízdenky SC Net na vlaky pendolino, kterou dráhy zavedly loni v září. Její výhodou bylo, že ji cestující, ačkoliv zaplatil pouze za cestu pendolinem, mohl využít i na navazující spoje ve Středočeském kraji, Moravskoslezském kraji a Jihomoravském kraji. V celkových součtech by se zdražení mělo týkat zhruba čtyř procent cestujících.
Změny v dopravě
Dráhy také mění jízdní řády, především v Praze. Kvůli opravám hlavního nádraží sem nebudou zajíždět některé dálkové spoje. Budou končit na Smíchovském či Masarykově nádraží nebo na stanici v Holešovicích.
Vizualizace interiéru pražského Hlavního nádraží po rekonstrukci.
Důvodem je kompletní přestavba kolejiště, trolejí i nástupišť na hlavním nádraží.
Změna se dotkne především vlaků EuroCity, které jezdí mezi Prahou a severoněmeckými městy. Vlaky z Berlína a Hamburku budou začínat a končit v Holešovicích. Týká se to i luxusních vlaků EuroNight z Basileje a Amsterodamu. Časy odjezdů a příjezdů se nemění.