Zvýhodněním těch, kteří využijí vlak v obou směrech, však cesta pro větší skupiny zlevní, uvedl Šťáhlavský. Například patnáctičlenná skupina jedoucí z Plzně do Prahy pouze jedním směrem zaplatí sice o 43 Kč více, když se však rozhodne použít vlak v obou směrech, ušetří proti dnešní úpravě 65 korun, vysvětlil. Jednosměrná jízdenka se však o čtvrtinu, v tomto případě o 43 korun, zdraží pro dvoučlennou skupinu.

Sníží se také relační sleva na trase Praha - Brno ve vlacích Eurocity. Cestující zaplatí za cestu o 20 korun za místenku víc, a to 160 korun. Běžné osobní vlaky, které do Brna jedou déle než vlaky Eurocity, však zlevní o deset korun na 130 korun.

Rošáda slev už poněkolikáté

Dráhy tak letos změní jízdné už poněkolikáté. Začátkem roku zastavily uvedení přenosné zákaznické karty, nyní opustí plošné slevy zavedené v červenci. Sníženou cenu celoroční zákaznické karty za stokorunu železnice zachová, stejně jako předplacenou kilometrickou banku a ceny síťových jízdenek.

Zachovány podle Šťáhlavského zůstanou také traťové jízdenky. Ty využívají cestující hlavně k dojíždění do zaměstnání nebo škol. Dráhy je nabízejí v řadě variant pro trasy až do 120 km. Výjimkou totiž podle Šťáhlavského nejsou ani případy, kdy denně lidé dojíždějí do Prahy do zaměstnání ze 100 kilometrů vzdálených Pardubic. Rychlíky totiž trasu urazí za hodinu a 20 minut.

Od prosince bude výhodnější dojíždění také z Ústí nad Labem do 106 km vzdálené Prahy. Běžný rychlík opravenou koridorovou trať totiž od prosince projede za hodinu a dvacet minut. S traťovými, například čtvrtletními jízdenkami, ušetří cestující na úsecích od 21 do 25 km téměř třetinu oproti obyčejnému jízdnému. Na delších trasách činí úspora dokonce více než třetinu.