Francie a Německo se rozhodly jít ještě dál a prý chtějí postupně zavádět ještě přísnější limity mezi 95 a 110 gramy CO2 na kilometr. Merkelová označila dohodu v této otázce za "důležitý průlom", další podrobnosti dohody však neprozradila.

Evropské mocnosti se dosud přely o to, jak má být odpovědnost za snižování vypouštění CO2 do ovzduší rozložena v automobilovém průmyslu. Původní návrh příslušné normy EU přitom vycházel z principu, že výrobci velkých aut musí přispívat více na ochranu klimatu. Německo by tak bylo v nevýhodě, neboť jeho automobilky vyrábějí mnohem více automobilů vyšších tříd s větší spotřebou i emisemi CO2 než například právě Francie či Itálie.

Německo návrh Evropské komise "trestat" výrobce velkých vozů ostře kritizovalo a prosazuje zásadu, aby se k redukci skleníkového plynu automobilky zavázaly i u malých a středních vozů. Německým výrobcům velkých vozů i francouzskému automobilovému průmyslu má vyjít vstříc kompromisní plán Evropské komise.

Opatření bude součástí širšího "klimatického balíčku", který by měly jednotlivé státy Evropské unie a Evropský parlament schválit ještě do konce tohoto roku.