"Uvedený počet zaměstnanců, kteří do konce roku naši firmu opustí, se týká výhradně Telecomu, a ne jeho dceřiných společností. Mezi ně patří například mobilní operátor Eurotel, Omnicom, či společnost Centrade," sdělil Právu tiskový mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha. Zatímco v roce 1996 měl Telecom 26 300 zaměstnanců, do poloviny letošního roku jejich počet klesl na 12 788.

Odcházející pracovníci dostanou v závislosti na počtu strávených let ve firmě odstupné ve výši šesti až deseti měsíčních platů. Zároveň mohou využít několika podpůrných programů, například získat příspěvek na rekvalifikaci. Důvody, proč se nyní zeštíhlování ještě více urychlilo, je dokončená digitalizace celé sítě, a růst podílu datových služeb a internetu na celkových výnosech Telecomu. To současně vyžaduje optimalizovat počty pracovníků na jednotlivých úsecích.

Za letošní první čtvrtletí vykázal Český Telecom podle mezinárodních účetních standardů čistý zisk 2,3 miliardy korun, o třináct procent nižší než ve stejném loňském období. Tržby se meziročně snížily o tři procenta na 25,4 miliardy korun. Měl na to vliv zejména pokles výnosů z hovorného o více než čtvrtinu na pět a půl miliardy korun. Za uplynulý rok Českému

Telecomu ubylo téměř 110 tisíc pevných telefonních linek, když jich nyní provozuje 3,617 miliónu. Přes tento úbytek a konkurenci tří desítek alternativních operátorů si ve veřejných hlasových službách z pevných telefonů zachovává v České republice dominantní postavení.