Součástí jejich protestu je i blokáda dvou hraničních přechodů s Francií La Jonquera na severovýchodě a Irún na severozápadě země. To vyvolalo i první konflikty, protože některé z nákladních aut stávkujících měla rozbitá čelní skla či reflektory nebo pořezané pneumatiky.

Ve veřejnosti mezitím propukly obavy z narušení zásobování pohonnými hmotami a potravinami. Řidiči totiž pohrozili, že jejich stávka by mohla během několika dní ochromit zásobování supermarketů.

Do protestu se zapojilo na 90 tisíc samostatně podnikajících dopravců a řidičů, kteří pracují pro menší a střední transportní firmy. Pracovníci odborové centrály CETM, v níž jsou organizováni zaměstnanci velkých dopravních podniků, se na stávce zatím nepodílejí.

Španělské řidiče zato podpořili jejich kolegové z jihozápadní Francie, kteří pohrozili, že se k protestu připojí a budou blokovat pohyb zboží. Vedle dopravců se proti rostoucím cenám nafty bouří i španělští i francouzští rybáři a zemědělci.