Podle mluvčího automobilky Jaroslava Černého ale k žádným výrazným změnám nedochází. Pro ČTK dnes připustil pouze určité snížení výroby v závodě na výrobu agregátů, ale s upozorněním, že jde jen o dočasnou záležitost.

Podle odborářů dochází sice k menším výkyvům v produkci během roku častokrát, tentokrát je ale pokles výroby citelnější a navíc přišel nečekaně. Náhlý převis zhruba dvou stovek lidí se podařilo podle Kováře vyřešit částečnou redukcí zapůjčeného personálu a dočasným přesunem kmenových pracovníků na jiná pracoviště.

Zakázek méně nebude

Kovář také upozornil, že ani současné snížení výroby neohrozí plánovaný roční objem výroby v tomto závodě, protože v letních měsících zde byl naopak objem zakázek vyšší.

Podle mluvčího odborářů Jaromíra Cvrčka firma o této situaci stále jedná s představiteli koncernu a celá záležitost je dosud otevřená. Naopak 50 nových pracovních příležitostí podle něho přinese rozhodnutí, že v Mladé Boleslavi budou vyrábět brzdové bubny pro celý koncern v objemu 1,4 miliónu kusů ročně.

I superbů bude méně

Mladoboleslavská automobilka v srpnu po čtyřech měsících opět sáhla ke snížení výroby modelové řady Superb. Na počátku dubna snížila výrobu o 20 kusů, v srpnu o dalších 5 aut denně. V Kvasinách tak každý den sjede z výrobní linky pouze 75 superbů. Automobilka v Kvasinách zároveň přešla z dvousměnného na jednosměnný provoz.