Podle prezidenta sdružení Martina Jahna se automobilový průmysl na celkové průmyslové výrobě podílel více než 20 procenty. Výrazná většina exportu automobilových výrobců podle Jahna směřuje do zemí EU a firmy se musí potýkat s posilující českou měnou vůči euru. "Pro další plánování je proto velmi důležité, aby stát oznámil termín přijetí evropské měny," dodal.

Automobilky v Česku loni zvýšily výrobu o desetinu na 962 881 silničních vozidel všech kategorií. Dominovala výroba osobních aut. Škoda Auto loni vyrobila 622 811 osobních a lehkých užitkových vozů a kolínská TPCA dodala na trh 308 478 malých osobních vozů.

Letos by měla výroba aut v Česku překročit jeden milión vozidel. "Lze očekávat, že zejména po náběhu firmy Hyundai v Nošovicích bude desetimilionová ČR vyrábět podstatně více než jeden milión vozidel, převážně osobních aut. Staneme se tak světovou jedničkou ve výrobě vozidel na jednoho obyvatele," uvedl Jahn.

Dodavatelé se na objemu produkce podíleli 57 procenty a na exportu 50 procenty. Tržby v dodavatelském segmentu vzrostly o 15 procent a finální výrobci zvýšili příjmy o 12 procent. Podle generálního ředitele firmy Brano Pavla Juříčka v současnosti není v Evropě automobilový výrobce, který by nepoužíval díly od českých dodavatelů.