Největší nárůst zaznamenala kategorie TV, audio, video.

Bezmála polovina z loňských rekordních útrat Čechů za elektrozboží skončila v pokladnách šesti největších tuzemských sítí prodejen se spotřební elektronikou. Jejich tržby meziročně vzrostly o 3,8 miliardy korun na 26,1 miliardy korun. Nákupy elektroniky se totiž v Česku navzdory rostoucímu počtu hypermarketů soustřeďují do specializovaných obchodních řetězců a prodejen elektro.

Konkurence na českém trhu s elektronikou je silná, zejména to platí pro větší města, kde obchodníci vedou cenovou válku o zákazníky. V posledních letech kvůli tomu zmizelo z českých a moravských měst kolem 400 prodejen s elektrospotřebiči a jejich počet se snížil zhruba na 1200.

Do Česka navíc míří další obchodníci. Letos v Česku zahájí expanzi největší slovenský elektroprodejce Nay. První prodejnu se spotřební elektronikou otevře v Třebíči zřejmě ve druhé polovině letošního roku. Firma na Slovensku provozuje 22 obchodů a s loňskými tržbami okolo šesti miliard slovenských korun má na tamním trhu zhruba čtvrtinový podíl.