Mezi sporné momenty dovolených patří špatné ubytování či faktické zkracování pobytu. Jak upozornilo Sdružení obrany spotřebitelů, precizní cestovní smlouvou lze předejít pozdějším sporům. Pokud dojde k problémům, klient by neměl váhat a nedostatky by si měl zdokumentovat, teda nafotit či popřípadě nahrát.

Zájezd zakoupený u cestovní agentury pak lze reklamovat jak u dané agentury, tak přímo v konkrétní cestovní kanceláři.
Na co si dát pozor:
Veškeré požadavky by si klient měl nechat zanést do smlouvy, tedy popis kategorie, polohy, stupeň vybavenosti ubytování, způsob a rozsah stravování, druh dopravy či výši odstupného od smlouvy.
CK se nemůže zříct zodpovědnosti za problémy během zájezdu, například za poškozené zavazadlo při dopravě. Pro klienta je v případě problémů s leteckou společností či provozovatelem hotelu, jejichž služeb užívá, partner pro vyřizování stížnosti CK.
Pokud není klient spokojen, měl by se ihned obrátit na delegáta a s ním sepsat reklamační protokol. Reklamaci je nutné uplatnit do tří měsíců od ukončení zájezdu.
Zkracování zájezdu z důvodu například příliš pozdních odletů a brzkých návratů. Tuto problematiku zákon neupravuje, proto je na každém klientovi, aby si ohlídal dobu pobytu. Obecně platí, že jedna strávená noc se počítá od 14 hodin do 12 hodin následujícího dne.

Dalším problém letních dovolených bývá často cena zájezdu. Cestovky si ceníky uměle snižují tím, že neuvádí kompletní ceny, například palivové příplatky, letištní taxy a podobně. Ve čtvrtek upozornil mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura, že například německá CK Neckermann slibovala uvádět v Česku ucelené konečné ceny.

„Opak je však pravdou,“ varoval Okamura. V médiích se podle něj již objevily inzeráty, kde je uváděna velkými čísly „lákavá“ cena. Podtím je však dobrým písmem dodatek o dalších poplatcích.