Podle ČTÚ byla pošta na dobré úrovni naposledy v roce 2005, kdy byly doručeny čtyři procenta zásilek se zpožděním, tedy dva a více dní od podání. Úřad připomíná, že ve srovnatelných evropských zemích je za dobrý výsledek považováno čtyři až pět procent zpožděných zásilek. Avšak toto číslo Česká pošta překročila o jedno procento již v roce 2006.

Za loňský rok Česká pošta doručila 575 miliónů obyčejných zásilek.

Kromě zhoršení přepravních dob patří mezi nejzávažnějšími nedostatky velmi rozšířené ukládání poštovních zásilek bez toho, že by byl vykonán pokus o dodání do adresátova domu.

Nespokojenost roste

ČTÚ vyšetřoval i mnoho stížností přímo od zákazníků, kterých za poslední léta přibylo. Loni bylo zaznamenáno již 273 případů, kdy Česká pošta porušila některou svou právní povinnost.

Česká pošta v číslech za rok 2007:
3409 provozoven
572,2 miliónu přepravených obyčejných zásilek
117,5 miliónu přepravených doporučených zásilek
28,7 miliónu přepravených balíků

Úřad například zjistil, že deset poboček má problémy s otevírací dobou, kdy je výdej zásilek na půl hodiny přerušen. Zákazníci se tak nemohou vůbec dostat ke svým zásilkám. Dále podle výzkumu ČTÚ je až 29 procent klientů nespokojeno s čekací dobou.

Celková spokojenost s poštou v ČR dosáhla v loňském roce 72 procent. Přitom v západní Evropě přesahuje spokojenost 90 procent. Navíc česká veřejnost má vůči poště poměrně nízké očekávání, například 34 procent zákazníků se setkalo s tím, že byli doma, poštovní zásilku si však museli vyzvednout na přepážce.