Do roku 2017 by se Prahou mělo prohánět na 250 těchto strojů, přičemž na první testovací jízdy by měla první tramvaj do ulic hlavního města vyrazit již příští rok. Jeden vůz bude dopravní podniky stát 66 miliónů korun.

Tramvaj tvoří tři články, které vytváří kompaktní prostor až pro 300 cestujících. Navíc bude tramvaj plně nízkopodlažní. Maximální rychlost je elektronickým systémem omezena na 60 km/h.

Vůz půjde do výroby v následujících měsících. Bude v něm 61 míst k sezení, sedačky budou rozmístěny po a v protisměru jízdy.

Design vozidla vytvořil architekt Patrik Kotas, který také navrhoval tramvaje pro polskou Poznaň. Spodní část tramvaje bude červená, zbytek bude černý. Pod okny bude stříbrná metalíza.

Interiér má zatím dva návrhy. Cestující mohou hlasovat, jaký se jim více líbí. Zda látkové potahy či dřevěný povrch.:. Interiér má zatím dva návrhy. Cestující mohou hlasovat, jaký se jim více líbí. Zda látkové potahy či dřevěný povrch. Foto: Škoda Holding

Než se tramvaj začne sériově vyrábět, jsou k dispozici dva návrhy interiérů. Cestující mohou hlasovat na stránkách www.skoda.cz, zda se jim více líbí sedačky s látkovými potahy či s dřevěným povrchem s „protivandalskou úpravou“.

Součástí vozu je i kamera snímající jak venek, tak vnitřek. Navíc se počítá i s novým systémem větrání pro cestující.

Návrh designu nové tramvaje pro Prahu:. Návrh designu nové tramvaje pro Prahu. Foto: Škoda Holding

Interiér má zatím dva návrhy. Cestující mohou hlasovat, jaký se jim více líbí. Zda látkové potahy či dřevěný povrch.:. Interiér se sedačkami s čalouněním. Foto: Škoda Holdin