Dodávky stroje, jehož první let je naplánován na čtvrtý kvartál letošního roku, už teď zaostávají patnáct měsíců za původním termínem. První letadlo japonské firmě All Nippon Airways bude tak zřejmě dodáno až ve třetím čtvrtletí roku 2009.

Pro Boeing je to velká prohra v boji s konkurenčním Airbusem. Ten měl sice také problémy se svým obřím letounem A380, po několika posunutých termínech ale začal stroj brázdit světové nebe na podzim minulého roku.

Souboj špičkových letadel

Právě Dreamliner měl být pro Boeing velkou výzvou a hlavně konkurencí A380 od Airbusu. Může s ním cestovat 525 až 850 cestujících. Záleží na úpravě interiéru.

Dreamliner má být nejekologičtějším letadlem s velmi nízkou spotřebou. Pojmout by měl 210 až 330 cestujících. Jeho další předností má být dlouhý dolet a možnost přistání i na menších letištích.

Boeing obdržel do počátku letošního roku 802 objednávek, což činí Dreamliner nejrychleji prodávaný model. Má to být první nový model Boeingu od roku 1995.