„Do konce tohoto roku plánujeme na celém území Prahy vybudovat padesát obchodů, pak zahájíme expanzi i do dalších měst po celé České republice,“ řekl ředitel Žabky Zdeněk Linhart.

Maloobchodní síť nechce konkurovat obřím nákupním centrům jako jsou Tesko či Hypernova. Konkurovat mají především drobným podnikatelům a takzvaným večerkám.

:. Obchod byl otevřen ve čtvrtek v pražské Maiselově ulici. Foto: PRÁVO/Michaela Říhová

Prodejny mají většinou do 120 metrů čtverečních. Mají to být convenience, tedy menší formát prodejen, které krom potravin prodávají i další věci každodenní potřeby, například drogistické zboží. Tomu by měla odpovídat i cenová kategorie. Žabka se chce pohybovat zhruba uprostřed mezi městskými supermarkety a prodejnami typu večerka.

O společnosti Žabka:
Řetězec vznikl na konci devadesátých let v Polsku. V současnosti na tamním trhu provozuje kolem 1900 prodejen. V létě 2007 koupila firmu skupina Penta, která ihned začala plánovat expanzi i do dalších zemí. Žabka chce kromě Polska a ČR působit i na Slovensku a v dalších zemích střední a východní Evropy.