Firmě se dařilo i přes silný kurz koruny, která tlačí dolů zisky v zahraničí, či vyšší mzdy.

"Rok 2007 byl ve znamení uvedení nové generace Fabie, kterou zákazníci přijali velmi pozitivně,“ komentoval výsledek člen představenstva Škody Auto Reinhard Jung.

Automobilka začala loni dodávat své vozy i do Austrálie, tím se Škoda Auto prodává již ve stovce zemí světa.

Z celkového počtu 630 tisíc prodaných aut si 240 tisíc zákazníků pořídilo Škodu Octavii. Hned za ní je škoda Fabia s 232 tisíci vozy. Nejvíce se společnosti dařilo v Německu. V tuzemsku má stále dominantní postavení.

Ve Vrchlabí se má vyrábět minivůz

Pro rok 2008 se v největší tuzemské automobilce očekává další nárůst výroby a tržeb. Největší neznámou bude výroba v závodu ve Vrchlabí. "Vývoj ve Vrchlabí bude ovlivněn rozhodnutím koncernu VW o výrobě malého vozu. Tady existuje šance, že by se mohl vyrábět právě ve Vrchlabí. Pokud o tom bude letos rozhodnuto, pak by se tamní závod rozvíjel a přebudovával mnohem více, než pokud by se tam jen navyšovala stávající kapacita,“ uvedl Jung.

Ve Vrchlabí se přitom nyní vyrábí Octavia Tour, což je starší model octavie.

Letošní rok se také ponese ve znamení nového Superbu. Ten byl představen před několika dny na autosalonu v Ženevě. Jeho cena bude 620 tisíc korun.

V plánu je prodej 700 tisíc vozů za rok

Automobilka by letos chtěla v prodejích prolomit hranici 700 tisíc prodaných vozů. "Brzdícím faktorem bude rostoucí kurz koruny vůči euru, rostoucí ceny surovin. Dále nás čeká vyjednávání s odbory o vývoji mezd,“ jmenoval člen představenstva pro ekonomii Holger Kintscher. Přesto má vedení firmy optimistické vyhlídky.

"V lednu a únoru tohoto roku se prodalo už 105 tisíc vozů, což je nárůst téměř o 18 procent. To nám dodává jistotu a potvrzuje optimistické výhledy,“ dodal šéf automobilky Jung.