„FAA podniká kroky vůči Southwest Airlines, protože selhala v dodržování zákonů zavedených kvůli ochraně cestujících a posádek,“ sdělil Nicholas Sabatini, který má v FAA na starosti bezpečnost leteckého provozu.

FAA obvinil Southwest, že společnost v období mezi 18. červnem 2006 a 14. březnem 2007 podnikla více než 59 000 letů, bez toho, aby u strojů provedla opakované inspekce trupu kvůli detekci únavových lomů. Tyto inspekce byly vyžadovány už v roce 2004. FAA neuvedl, u jakého typu byly praskliny zjištěny.

Společnost se míní pokutě bránit s tím, že tyto inspekce „byly jedněmi z mnoha rutinních a překrývajících se kontrol.“ Podle ní má jen malé procento letadel aerolinek drobné praskliny na potahu.

Současně dodává, že když bylo zjištěno, že inspekce v daném období neuskutečnila, informovala FAA, že je urychleně provedla během března 2007.