„Poplatek za vedení účtu vnímáme jako oprávněný,“ řekl Novinkám mluvčí ČSOB Tomáš Kopecký. Banka prý anketu, která v uplynulých dnech završila svůj třetí ročník, sleduje. Podle Kopeckého již loni na jaře ČSOB na to reagovala tak, že zavedla balíčková konta.

V anketě o nejabsurdnější bankovní poplatek hlasovalo téměř 37 tisíc lidí a necelých čtyři a půl tisíce z nich vybralo jako ten „nej“ za vedení běžného účtu. Cílem hlasování, které pořádá portál www.bankovnipoplatky.com, je upozornit na problematiku bankovních poplatků v ČR.

Jak dopadla anketa o nejabsurdnější poplatek

"Zájem našich klientů nás zajímá a pravidelně si jej prověřujeme. Poplatky, které účtujeme, jsou opodstatněné. Také poplatek za vedení sporožirového účtu považujeme za oprávněný, je nastaven tak, aby pokryl náklady s ním spojené. Naše poplatková politika je dlouhodobě transparentní a férová, klienti vědí, za co platí,“ uvedla Kristýna Havligerová z České spořitelny.

Navíc dodala, že anketa podle ní není příliš věrohodná. Například Komerční banka se k akci vůbec nechce vyjadřovat.