Na lepší dopravní obslužnost se tak může těšit nejstarší dálnice v tuzemsku D1, jejíž součástí se má stát dálnice D47. Příští rok se chystá propojení Ostravy či další desítky kilometrů na rychlostní silnici R7 u Loun a Chomutova. V roce 2010 by to mělo být především dokončení posledního úseku D8 z Lovosic do Řehlovic.

 foto: Novinky/ŘSD

Podle ŘSD by tak mělo dojít k jednomu z největších rozvojů výstavby komunikací za několik posledních desítek let. Na období od roku 2006 do roku 2010 chystá vybudovat na 313 kilometrů dálnic a rychlostních silnic.

„313 kilometrů během pěti let je situace, která tu od začátku výstavby v roce 1967 ještě nenastala,“ řekl generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Investice na výstavbu si vyžádají několik desítek miliard korun. Jen pro letošní rok mají ŘSD rozpočet dosahující 52,5 miliardy korun. „Většina z toho půjde na budování nových dálnic a silnic,“ potvrdila Novinkám Adéla Parkanová z tiskového oddělení ŘSD.

 foto: Novinky/ŘSD

Od letošního roku do tří let je konkrétně naplánováno na 184 kilometrů dálnic a rychlostních silnic. Výrazného posunu se dočká Pražský okruh, úseky D1 z Vestce do Slivence, tedy jižní část okruhu, rychlostní silnice R6 u Karlových Varů a v úseku Praha-Pavlov či D1 u Kroměříže.

Plány jsou i dále do budoucna. Do Českých Budějovic by měla vést dálnice D3, Zlín by se měl napojit na D1, R49 a R55. Dokončena by měla být i severní část Pražského okruhu, či rychlostní silnice R4, R6, R48 a R52.

„Výrazně se chceme posunout také u rychlostní silnice R35, která by měla být alternativou dálnice D1,“ uzavřel Bruclík.