Přičemž na 16 procent zájezdů se prodá mezi 13. a 15. hodinou, krátce před polednem mezi 11. a 12. hodinou je to pak osm procent.

„Z těchto výsledků lze jasně usuzovat, že klienti objednávají dovolenou během přítomnosti v zaměstnání,“ řekl Tomio Okamura z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur, která průzkum mezi největšími internetovými prodejci prováděla.

Loni se celkem přes cestovky prodalo na 2,1 miliónu zahraničních zájezdů, z toho jich přibližně 400 tisíc připadá na internetový prodej, v něm se pak nejvíce daří takzvaným last minute. Těch je až 80 procent, jak dodal Okamura.

Co se týče jednotlivých dní, tak lidé nejvíce nakupují v první polovině týdne, nejméně pak o víkendu. Konkrétně je to v pondělí 19 %, úterý 18%, středa 18 %, zatímco v sobotu je to sedm a v neděli devět procent prodaných zájezdů na světové síti.