"Můžu potvrdit, že Nejvyšší soud konkurz zrušil, a to kvůli uplatnění úpadkového práva Evropské unie," řekl Knötig.

Podle něj to znamená, že na bývalého podnikatele v cestovním ruchu vydal konkurz již soud v Hamburku, proto na něj již neměly nárok české soudy.

Případ se vrátí k Městskému soudu v Praze, který by měl návrh na konkurz odmítnout.

"Dnešním prohlášením mluvčího Nejvyššího soudu jsme velmi zaskočeni a překvapeni. V současné době jsme nebyli soudem oficiálně informování a ani jsme neobdrželi jakékoli soudní rozhodnuti. Je proto nemožné, abychom konkrétně na případné rozhodnutí reagovali,“ řekl Novinkám správce konkurzní podstaty Václava Fischera Josef Cupka.

„Jsme přesvědčeni, že pan Václav Fischer je dlužníkem a konkurz by měl uspokojit jeho oprávněné věřitele,“ uzavřel Cupka.

Fischer figuruje v několika soudních sporech

Bývalý majitel CK Fischer figuruje ve třech konkurzech. První je veden na majetek Fischera jako fyzické osoby, druhý na majetek Charter Air a třetí na sebe podnikatel nechal prohlásit v Německu.

Například na konci října minulého roku vyhrál Fischer soud, který rozhodl, že dvě letadla Boeing 737 nepatří do konkurzní podstaty v konkurzu na jeho majetek. Stroji, s kterými létala Charter Air, bývalá Fischer Air, mají odhadovanou hodnotu 600 miliónů korun.

Letadla stojí přes dva roky na ruzyňském letišti.

Profil Václava Fischera:
Fischer začal v ČR podnikat se zájezdy na začátku 90. let. Motivací mu byly úspěchy jeho německé CK Fischer Reisen, která fungovala od roku 1980. Během několika let se jeho CK rozrostla natolik, že patřila mezi nejvýznamnější v Česku.
V roce 1996 Fischer Reisen prodal a ze zisku založil společnost Fischer Air. Jenže o několik let později se začal potýkat se značnými finančními problémy. Ty se snažil vyřešit založením CK Fischer. Záměr skončil půlmiliardovým minusem obou firem. Stále však tvrdil, že dva letouny, které jsou stále předmětem soudních sporů, jsou výhradně v jeho vlastnictví. V roce 2003 byla na jeho majetek vydána exekuce a rozpoutal se i kolotoč soudů.
Během své kariéry byl i politicky činný. V letech 1999 až 2002 byl nezávislým senátorem. V současnosti je symbolem cestovky Tomi Tour.