Článek
"Je to pro mě velká výzva. Mým cílem je posílit tržní podíl automobilky v Rusku," řekl Novinkám Jahn. Podle něj není tato pozice napořád. Ve vedení automobilky v Rusku by měl být tři roky, poté je možné i prodloužení setrvání ve funkci.
Odchodu z ČR nelituje. "Je to velmi zajímavý post. Navíc ze Škodovky úplně neodejdu, budu členem dozorčí rady," dodal.
Jahn od roku 2006 vedl v mladoboleslavské automobilce oddělení Řízení lidských zdrojů, kde se musel vyrovnat s loňskou stávkou odborářů za vyšší mzdy.
Na jeho pozici v představenstvu dosedne 51letý Klaus Dierkes. Ten působil v různých funkcích koncernu Volkswagenu od roku 1984. Předloni se stal personálním ředitelem Volkswagenu v Německu a od července minulého roku generálním zmocněncem koncernu Volkswagen.
Martina Jahna mohli čtenáři Novinek zpovídat na on-line chatu před několika dny. V něm se zmínil, že Škoda Auto má například připravená nový design modelu Octavia. Jahn dále potvrdil informace, o kterých se mluvilo už dlouho - Škoda plánuje ještě menší řadu, než je Fabia.
Martin Jahn (38):
Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze. Od roku 1994 pracoval pro agenturu CzechInvest. O dva roky později se stal ředitelem jejího zastoupení v USA. Zde navíc vystudoval marketing a komunikaci, za což získal titul MBA. Od 1999 byl ředitelem CzechInvestu. Pět let poté byl místopředsedou vlády a ministrem pro ekonomiku. Od 2006 byl členem představenstva Škoda Auto.
Škoda se nyní intenzivně připravuje na výrobu dvou nových vozů - nové generace Škody Superb a modelu Yeti, tedy prvního SUV v dějinách značky.