Na tuzemské koleje se Jančura chystá za tři roky. "Vlaky se dva roky budou vyrábět, pak skoro rok homologovat. Pendolino vznikalo skoro 10 let,“ uvedl podnikatel.

Podle něj bude design jednotlivých vozů vycházet z vlaků Intercity, ale s tím rozdílem, že kvalita první třídy bude u Student Agency druhou třídou. Firma má v plánu koupit šest souprav za dvě miliardy korun. Podle Jančury společnost uvažuje o pořízení souprav od společnost Stadler, která by vlaky postavila na míru.

"Pokud se rozhodneme pro Stadler, je pravděpodobné, že nejluxusnější vlak v Evropě 'namaluje' pan Patrik Kotas, známý a uznávaný designer. Další alternativou jsou ICE respektive Velaro vlaky od Siemensu,“ dodal Jančura.

Kvůli nákladné investici si firma vezme úvěr. Vstup Student Agency na burzu je podle Jančury možný nejdříve za sedm let.

Ministerstvo prý dělá problémy

V realizaci železničního projektu stojí řada překážek. Český drah se nebojí, jak tvrdí, problém je prý ale na ministerstvu.

"Sám pan ministr zakázal vypisovat výběrová řízení na provoz dálkových vlaků, takže nám občanům nezbývá, než jezdit s ČD. Našim cílem je operovat na lince Praha-Ostrava, a to bez dotací. I to se ministerstvu nelíbí, dělá vše, aby nám zakázalo vstup na železnici. ČD dostavají na provoz vlaků tolik peněz, díky nim jsou takřka na zákazníkovi nezávislí,“ komentoval situaci.

Ziskové autobusy

Diskuze nebyla jen o vlacích, ale například i o stávající autobusové dopravě. Jančura potvrdil, že i přes dlouho trvající boj o nejnižší ceny na trhu, a tím pádem i velký počet zákazníků se autobusům daří a jsou v zisku, i když malém.

„Jedna koruna z každé jízdenky. Pro nás jsou žluté busy především marketing, tedy pokud technika či zaměstnanci dělají dobře svou práci,“ uzavřel podnikatel.