Dalším z vážných zájemců je jiná indická společnost GMR Group, která provozuje letiště v Dillí.

Privatizace letiště sice ještě oficiálně nezačala, ministerstvo dopravy však již eviduje desítky potenciálních zájemců. Evropské a nyní i asijské firmy prý považují pražské letiště za událost letošní privatizační sezony.

Poradce prodeje, firma Credit Suisse, by měla vládě upřesnit svou představu letos v březnu. Stát by mohl za prodej letiště podle odhadů inkasovat okolo 70 miliard Kč.

O koupi uvažuje i firma ze Sinagapuru

Minulý týden Times of India uvedl, že do privatizace Letiště Ruzyně podá nabídku také firma GVK, která provozuje bombajské letiště. O investicích v Česku uvažuje také singapurská firma Changi Airports.

Zájem o privatizaci Letiště Praha již dříve oznámili zástupci vídeňského letiště Flughafen Wien. Účast údajně zvažuje i frankfurtský Fraport, budapešťský Hochtief Airport nebo španělský Abertis Airport.

Ministr dopravy Aleš Řebíček původně prosazoval formu dlouhodobého pronájmu. To by státu přineslo nižší výnos, zůstala by mu však kontrola na důležitou dopravní tepnou. "Preferuji takový způsob, který bude pro stát dlouhodobě nejefektivnější. Jaký, to vyplyne z analýz, na nichž se pracuje", řekl Řebíček.

Privatizaci může podle listu E15 ovlivnit i spor státu s investiční společností Penta o výkup pozemků, na kterých by měla stát druhá přistávací dráha. Penta vlastní část těchto pozemků, ministerstvo však její požadavky neakceptovalo.

"Jednání s Pentou stále pokračují. Odhadnout jejich výsledek a dobu, kdy skončí si netroufnu," uvedl pro E15 ministr.