Tu již třetím rokem pořádá portál www.bankovnipoplatky.com. Ještě do konce ledna mohou lidé vybírat z dvacítky nejbizarnější poplatků, které si banky účtují.

A právě některé peněžní instituce se k sazbám vyjádřily a daly jim své hlasy. "Zvítězily" tak poplatky za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou, za samotný internebanking či zjištění zůstatku přes bankomat nebo přes internetbanking.

Banky se hájí

Kristýna Havligerová z České spořitelny například tvrdí, že poplatky, které banka účtuje, jsou opodstatněné. "Naše poplatková politika je dlouhodobě transparetní a férová, klienti vědí, za co platí," uvedla.

Podobného názoru je i mluvčí Volksbank CZ Lucie Hálová. "Všechny poplatky v Sazebníku Volksbank považujeme za oprávněné a jejich výši za přiměřenou - výše poplatků je stanovena tak, aby reflektovala skutečné náklady, které bance v souvislosti s poskytováním příslušných sazeb vznikají," komentovala poplatky.

Naopak mluvčí GE Money Bank Eva Chaloupková se nebála do toho opřít a rovnou řekla, že podle ní je nejabsurdnější poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou.

Anketa vyvrcholí v únoru

Od 1. prosince 2007 probíhá 1. kolo hlasování. Doposud hlasovalo necelých 19 tisíc návštěvníků webu. Finálové kolo hlasování, do nějž postoupí tři nejčastěji zmiňované poplatky, se uskuteční během února. Na začátku března bude vyhlášen vítěz třetího ročníku ankety.

Po vyhlášení výsledků pak autoři připravili hlasování o super absurdním bankovním poplatku, v němž se utkají vítězné poplatky třech uplynulých ročníků.