Na loňském úspěšném hospodářském výsledku se nejvýrazněji podílela nákladní doprava. České dráhy meziročně přepravily o čtyři procenta více nákladu – celkem 92 miliónů tun. V osobní dopravě využilo služeb ČD 184 miliónů lidí, o jedno procento více než v roce 2006. Její tržby stouply o 8,5 procenta na 5,5 miliardy korun.

"Napomohla tomu i prosincová úprava jízdného,“ řekl ČTK odstupující generální ředitel ČD Josef Bazala. V prosinci se totiž v důsledku zdražení vybralo na jízdém o 40 až 50 miliónů korun více než za stejný předloňský měsíc.

Bazala se od 1. února stane generálním ředitelem nově založené akciové společnosti ČD Cargo, do níž už byla převedena veškerá nákladní doprava Českých drah. Zatím je řízením carga pověřen jeho výkonný ředitel Jaroslav Richter. V čele ČD vystřídá Bazalu Petr Žaluda, jenž dosud šéfoval pojišťovací společnosti AXA Czech Republic.

Vlajkovou lodí ČD jsou rychlovlaky pendolino. Do pravidelného provozu je dráhy nasadily v prosinci 2005 a od té doby se jimi svezly již dva milióny cestujících. Za sedm souprav pendolino zaplatily ČD jejich výrobci, firmě Alstom Ferroviaria, téměř 4,5 miliardy korun. Maximální rychlost pendolin je až 250 kilometrů v hodině, na území ČR jim však předpisy umožňují jezdit nanejvýš 160 km/h.

S Pendolinem do Vídně 

„Vlaky SuperCity Pendolino teď spojují kromě Prahy a Ostravy také Česko s Vídní a s Bratislavou. Loni jimi jelo 1,3 miliónu lidí a tržby ČD z jízdného přesáhly půl miliardy korun,“ informoval tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala.
Dráhy pro rychlovlaky zavedly tarifní balíčky SC Net ve verzích Ekonom (2. třída) a Business (1. třída).

Na trase Praha–Olomouc–Ostrava je v pendolinu jízdné Ekonom za 500 korun a Business za 750 Kč. Na tzv. jižní větvi (Praha–Pardubice–Brno–Břeclav) stojí balíček SC Net ve verzi Ekonom 400 Kč a Business 600 Kč.