Hlavní obsah

Češi loni utratili 60 miliard za dovolené v cizině

Právo, hyp, ber, jov

Češi loni utratili za dovolené v zahraničí téměř 60 miliard korun. Většinu z nich podnikli přes cestovní kanceláře, které v roce 2007 prodaly zhruba 2,2 miliónu zájezdů. Zájem o cestování stoupá mezi seniory, kterých bylo mezi jejich klienty deset procent.

Foto: Bohuslav Borovička, Právo

Pláže u moře nejsou jediným cílem dovolenkářů

Článek

„Celkově loni Češi na zahraničních dovolených utratili téměř 60 miliard korun včetně nákladů na místě pobytu,“ řekl Právu Tomio Okamura z Asociace českých cestovních kanceláří. „Lidé z ČR strávili přibližně 8,9 miliónu dovolených, z toho bylo 56 procent tuzemských a 44 procent zahraničních, tedy 3,9 miliónu,“ doplnil.

„Celkově loni Češi na zahraničních dovolených utratili téměř 60 miliard korun včetně nákladů na místě pobytu,“ řekl Právu Tomio Okamura z Asociace českých cestovních kanceláří. „Lidé z ČR strávili přibližně 8,9 miliónu dovolených, z toho bylo 56 procent tuzemských a 44 procent zahraničních, tedy 3,9 miliónu,“ doplnil.

Podle Okamury 54 procent lidí využilo při cestování na zahraniční dovolenou služeb cestovních kanceláří. „V roce 2007 se v Česku prodalo zhruba 2,2 miliónu zájezdů. Z toho bylo 100 tisíc tuzemských zájezdů a 50 tisíc zakoupeno přes zahraniční cestovní kanceláře. Průměrně stála českého občana jedna zahraniční dovolená přibližně 14 500 korun včetně nákladů na místě pobytu. Lidé utratili za dovolené koupené přes cestovní kanceláře zhruba 32 miliard korun včetně nákladů na místě pobytu,“ dodal Okamura.

Senioři míří na Slovensko

„Aktuální statistiky cestovního ruchu ukazují, že z celosvětového hlediska čtrnáct procent všech turistů ve světě jsou lidé v důchodovém věku. Je to zhruba 118 miliónů lidí,“ uvedl Okamura.

„Aktuální statistiky cestovního ruchu ukazují, že z celosvětového hlediska čtrnáct procent všech turistů ve světě jsou lidé v důchodovém věku. Je to zhruba 118 miliónů lidí,“ uvedl Okamura.

„Aktuální statistiky cestovního ruchu ukazují, že z celosvětového hlediska čtrnáct procent všech turistů ve světě jsou lidé v důchodovém věku. Je to zhruba 118 miliónů lidí,“ uvedl Okamura.V ČR penzisté podle něj tvoří zhruba deset procent klientů cestovních kanceláří a toto číslo roste každý rok o necelé procento.

„Aktuální statistiky cestovního ruchu ukazují, že z celosvětového hlediska čtrnáct procent všech turistů ve světě jsou lidé v důchodovém věku. Je to zhruba 118 miliónů lidí,“ uvedl Okamura.V ČR penzisté podle něj tvoří zhruba deset procent klientů cestovních kanceláří a toto číslo roste každý rok o necelé procento.

„Aktuální statistiky cestovního ruchu ukazují, že z celosvětového hlediska čtrnáct procent všech turistů ve světě jsou lidé v důchodovém věku. Je to zhruba 118 miliónů lidí,“ uvedl Okamura.V ČR penzisté podle něj tvoří zhruba deset procent klientů cestovních kanceláří a toto číslo roste každý rok o necelé procento. „Čeští senioři mají zájem především o zájezdy do deseti tisíc korun,“ sdělil Okamura. Nejoblíbenější jsou takzvané zájezdy First minute, autobusové poznávací zájezdy po Evropě či lázeňské pobyty. „Populárním cílem českých seniorů jsou v poslední době slovenské termální lázně, u autobusových zájezdů nebo zájezdů na první chvíli dominuje Francie, Itálie a Řecko,“ upřesnil Okamura.

Cestovní kanceláře nabízejí slevy

Cestovní kanceláře se na věkovou skupinu seniorů začínají cíleně zaměřovat. „Senioři jsou jednou z nových skupin, kde vidíme do budoucna velký potenciál. Čekáme, že jejich počet bude růst, tak jak bude růst skupina věkově starších lidí a také jak roste jejich koupěschopná poptávka,“ řekl Právu mluvčí cestovní kanceláře Fischer Dan Plovajko.

Cestovní kanceláře se na věkovou skupinu seniorů začínají cíleně zaměřovat. „Senioři jsou jednou z nových skupin, kde vidíme do budoucna velký potenciál. Čekáme, že jejich počet bude růst, tak jak bude růst skupina věkově starších lidí a také jak roste jejich koupěschopná poptávka,“ řekl Právu mluvčí cestovní kanceláře Fischer Dan Plovajko.

Cestovní kanceláře se na věkovou skupinu seniorů začínají cíleně zaměřovat. „Senioři jsou jednou z nových skupin, kde vidíme do budoucna velký potenciál. Čekáme, že jejich počet bude růst, tak jak bude růst skupina věkově starších lidí a také jak roste jejich koupěschopná poptávka,“ řekl Právu mluvčí cestovní kanceláře Fischer Dan Plovajko.„Seniorů cestuje stále více, v létě například v okrajích hlavní sezóny před školními prázdninami. Několik let už poskytujeme pro seniory až padesátiprocentní slevu, pokud cestují dva,“ doplnil pro Právo mluvčí cestovní kanceláře Čedok Tomáš Brejcha.

Cestovní kanceláře se na věkovou skupinu seniorů začínají cíleně zaměřovat. „Senioři jsou jednou z nových skupin, kde vidíme do budoucna velký potenciál. Čekáme, že jejich počet bude růst, tak jak bude růst skupina věkově starších lidí a také jak roste jejich koupěschopná poptávka,“ řekl Právu mluvčí cestovní kanceláře Fischer Dan Plovajko.„Seniorů cestuje stále více, v létě například v okrajích hlavní sezóny před školními prázdninami. Několik let už poskytujeme pro seniory až padesátiprocentní slevu, pokud cestují dva,“ doplnil pro Právo mluvčí cestovní kanceláře Čedok Tomáš Brejcha.

Cestovní kanceláře se na věkovou skupinu seniorů začínají cíleně zaměřovat. „Senioři jsou jednou z nových skupin, kde vidíme do budoucna velký potenciál. Čekáme, že jejich počet bude růst, tak jak bude růst skupina věkově starších lidí a také jak roste jejich koupěschopná poptávka,“ řekl Právu mluvčí cestovní kanceláře Fischer Dan Plovajko.„Seniorů cestuje stále více, v létě například v okrajích hlavní sezóny před školními prázdninami. Několik let už poskytujeme pro seniory až padesátiprocentní slevu, pokud cestují dva,“ doplnil pro Právo mluvčí cestovní kanceláře Čedok Tomáš Brejcha. Nic na tom nemění ani reformní opatření, která vstoupila v platnost začátkem roku. „Trend rostoucí ekonomické síly seniorů se bude projevovat v následujících deseti letech a tato reforma se v tom nepromítne,“ vysvětlil analytik Raiffeisenbank Aleš Michl.   

Cestovní kanceláře se na věkovou skupinu seniorů začínají cíleně zaměřovat. „Senioři jsou jednou z nových skupin, kde vidíme do budoucna velký potenciál. Čekáme, že jejich počet bude růst, tak jak bude růst skupina věkově starších lidí a také jak roste jejich koupěschopná poptávka,“ řekl Právu mluvčí cestovní kanceláře Fischer Dan Plovajko.„Seniorů cestuje stále více, v létě například v okrajích hlavní sezóny před školními prázdninami. Několik let už poskytujeme pro seniory až padesátiprocentní slevu, pokud cestují dva,“ doplnil pro Právo mluvčí cestovní kanceláře Čedok Tomáš Brejcha. Nic na tom nemění ani reformní opatření, která vstoupila v platnost začátkem roku. „Trend rostoucí ekonomické síly seniorů se bude projevovat v následujících deseti letech a tato reforma se v tom nepromítne,“ vysvětlil analytik Raiffeisenbank Aleš Michl.   

Reklama

Výběr článků

Načítám