ČSA se tak zachovaly stejně jako ve čtvrtek Česká správa letišť a o den dříve největší Fischerův věřitel Komerční banka. Té Fischer dluží více než 400 miliónů korun. Fischerův dluh u ČSL a ČSA údajně činí 50 miliónů korun. Podrobnosti dohody odmítl Plovajko blíže komentovat s odkazem na obchodní tajemství. Do kdy má Atlantik za Fischerovy dluhy zaplatit nesdělila ani mluvčí České správy letišť Anna Kovaříková a mluvčí Komerční banky Marie Petrovová.

Atlantik vede také jednání o splacení dluhu, který má v řádu miliónů korun Fischerova letecká společnost u pojišťovny Allianz. Ta Fischer Air vypověděla smlouvu o pojištění leteckých rizik, tedy povinné ručení a havarijní pojištění letadel.

Fakt, že se největší věřitelé s Atlantikem dohodli na odkoupení pohledávek, však podle Kovaříkové automaticky neznamená zastavení exekuce proti Fischer Air. Například ČSL je ochotna exekuci zastavit až v okamžiku, kdy budou splněny podmínky dohody. Tedy až zanikne dluh vůči ČSL, vysvětlila Kovaříková.

Atlantik vstoupí do všech Fischerových firem

ČSL se podle ní po zaplacení Fischerových dluhů vrátí ke standardní měsíční fakturaci přistávacích poplatků a plateb za parkování letadel společnosti Fischer Air. Fischerova letecká společnost tak po uhrazení dluhů již nebude muset platit za letištní služby zálohově, jako v poslední době.

Podle Fischerovy mluvčí Věry Kudynové vstoupí Atlantik do všech tří Fischerových společností, tedy do cestovní kanceláře Fischer a.s., do cestovní agentury Fischer s.r.o., která zájezdy cestovní kanceláře prodává a zajišťuje další služby, i do letecké společnosti Fischer Air. Jaký podíl Atlantik ve firmách získá, však nechtěla sdělit.

Podrobnosti k chystanému vstupu neupřesnila ani mluvčí Atlantiku Dagmar Adamcová.