Podle odhadů vedení letiště by podobný růst měl pokračovat i letos, koncem roku zřejmě projde terminálem třináctimilióntý cestující.

Výrazně se na růstu podílejí nízkonákladové aerolinie, které každým rokem získávají větší díl tržního koláče. Například v prvním pololetí s tzv. low cost dopravci letěla téměř čtvrtina všech cestujících. Největším dopravcem zůstávají České aerolinie, které si drží necelou polovinu pražského trhu.

Letišti Praha se daří lákat více cestujících dlouhodobě. Výrazně tomu pomohl vstup do Evropské unie v roce 2004, kdy se skokově zvýšil počet pasažérů o více než dva milióny na 9,7 miliónu lidí. Následujícího roku letiště překročilo desetimiliónovou hranici.

Podle velikosti se Praha řadí mezi středně velká evropská letiště, v žebříčku asociace evropských letišť ACI Europe se pohybuje na přelomu třetí a čtvrté desítky v sousedství Hamburku, Helsinek nebo Lisabonu. V zemích, které vstoupily do EU v roce 2004, je však největší, a v regionu střední Evropy patří k nejrychleji rostoucím. Nyní z Ruzyně létá 48 aerolinií na 105 letišť, především v evropských městech.

Velký zájem investorů o letiště je dán i jeho hospodářskými výsledky. Za rok 2006 činil zisk miliardu korun, v loňském prvním pololetí firma hospodařila se ziskem 654 miliónů.