Fischerův dluh u ČSL a ČSA údajně činí 50 miliónů korun. Jednání s ČSA stále pokračují.

"Dohodou s Atlantik FT jsme získali nejen spolehlivou garanci splacení pohledávek, které jsme měli u Fischer Air, ale zároveň jistotu pokračování standardních ekonomicko - provozních vztahů s touto leteckou společností. Jejich odpovídající nastavení je důležité z hlediska provozu společnosti na letištích České správy letišť, s.p.," řekl Martin Kačur, generální ředitel ČSL.

Detailní obsah dohody však vzhledem k tomu, že se jedná o dvoustranný obchodní vztah nemůže Česká správa letišť nikterak dále komentovat.

Fakt, že se ČSL a Atlantikem dohodla na odkoupení pohledávek, však automaticky neznamená zastavení exekuce, kterou ČSL proti letecké společnosti zahájila. Podle Kovaříkové je ČSL ochotna exekuci zastavit v okamžiku, kdy budou splněny podmínky dohody. Tedy až zanikne důvod exekuce, tedy dluh vůči ČSL, vysvětlila.

Atlantik bude pokračovat v činnosti skupiny Fischer

Podobně se zachovala i Komerční banka. "Komerční banka je přesvědčena, že Atlantik FT je schopen převzít finanční řízení a kontrolu nad společnostmi Fischer a Fischer Air," řekla ve středu mluvčí Komerční banky Markéta Dvořáčková. Podrobnosti dohody nebude Komerční banka podle Dvořáčkové zveřejňovat.

Nabídka předložená Atlantik FT je však podle ní závazná a bezpodmínečná. Atlantik chce podle ní rozvíjet podnikatelský záměr, který umožní pokračovat v činnosti celé skupiny Fischer bez přerušení. Dvořáčková potvrdila, že Komerční banka jednala o řešení situace Fischerových firem s několika potencionálními investory.

Atlantik jedná i s pojišťovnou Allianz

Atlantik již také jednal o splacení dluhu, který má v řádu miliónů korun Fischerova letecká společnost u pojišťovny Allianz. Ta Fischer Air vypověděla smlouvu o pojištění leteckých rizik, tedy povinné ručení a havarijní pojištění letadel.

Podle mluvčího Allianz Milana Káni nyní pojišťovna čeká na konkrétní nabídku Altantiku. Ten by měl podle informací ČTK nejen doplatit dlužnou čtvrtletní splátku, ale vyřešit také novou smlouvu na pojištění letadel, která by platila od září. Podle Káni se přitom podobná průmyslová pojištění uzavírají obvykle na rok. Bez povinného ručení nesmějí letadla do vzduchu.

Fischer veří ve velký rozvoj

Dohodu věřitelů s Atlantikem přivítal i Václav Fischer. Sdělil, že je přesvědčen, že partnerství se společností Atlantik umožní stabilizaci a další rozvoj skupiny Fischer a obnoví důvěryhodnost značky. "Osobně vítám dohodu mezi našimi společnostmi, která mi umožní soustředit své úsilí na vedení vlastní obchodní činnosti a marketingu a mému partnerovi na ekonomickou stabilitu a ekonomické řízení firmy," řekl Fischer.

Podle jeho mluvčí Věry Kudynové vstoupí Atlantik do všech tří Fischerových společností, tedy do cestovní kanceláře Fischer a.s., do cestovní agentury Fischer s.r.o., která zájezdy cestovní kanceláře prodává a zajišťuje další služby, i do letecké společnosti Fischer Air.

Jaký podíl Atlantik ve firmách získá, však nechtěla sdělit. Vstup Atlantiku do skupiny bude podle Fischera znamenat nejen finanční stabilizaci, ale i velkou příležitost rychlého rozvoje skupiny v souvislosti s rostoucím zájmem lidí o cestování ve střední Evropě a blížícím se vstupem země do Evropské unie.