Například Marks & Spencer nabízel ve středu v obchodním centru v Praze-Letňanech svou kolekci Podzim, zima až o zmíněných 70 procent laciněji, než v předvánočním čase.

"Zlevnili jsme oděvy i pánské a dámské spodní prádlo. Ovšem pouze do vyprodání zásob," řekla Právu mediální zástupkyně obchodů Mark & Spencer Renata Fišerová.
Zatímco Marks & Spencer měl poslední vánoční svátek otevřeny jen některé prodejny, hypermarkety Tesco začaly s výprodeji na celém území ČR. O čtvrtinu až polovinu Tesco zlevnilo oděvy, kosmetiku, hračky, cukrovinky, i část sortimentu spotřební elektroniky.

Otevřeno bylo jen někde

Obchodní centrum Chodov mělo na druhý svátek vánoční zavřeno. Lidé ale mohli zajít nakupovat například do Palladia na Náměstí republiky. Spousta jich toho také využila, protože především obchody s oblečením již začaly nabízet povánoční slevy v řádech desítek procent. „Doma mě to už nebavilo, tak jsme se zašla podívat, jestli už slevy začaly,“ řekla Právu studentka Jana Bártková.

Naopak Ahold, jemuž patří hypermarkety Hypernova a obchodní síť Albert, spustí velké slevy až po Novém roce. "Zlevníme až o 40 procent. Bude se to týkat sportovního vybavení, textilu, i potřeb pro domácnost. V Hypernovách navíc na leden chystáme také noční výprodeje nepotravinářského zboží. Noční sleva může dosáhnout i 80 procent," informoval mluvčí Aholdu Libor Kytýr.

Skladové zásoby nejsou neomezené. Neměly by se ale už opakovat neblahé zkušenosti z minulých let, kdy obchod nalákal kupující na obrovské slevy, avšak inzerovaný sortiment ve skutečnosti nenabídl, nebo jen pár kousků. Novela zákona o regulaci reklamy pravidla pro výprodeje podstatně zpřísňuje. Pokud obchodní řetězec v reklamní akci jasně neuvede, kolik zlevněného zboží v prodejnách má, může dostat až padesátimiliónovou pokutu.