Nejrychleji rostly tržby podílově málo významného maloobchodu provozovaného prostřednictvím internetu a zásilkových služeb. Na stagnaci prodeje potravin ve specializovaných prodejnách se pravděpodobně podepsal růst cen, spotřebitelé v nich sice utratili o 9,3 procenta více peněz, ale odnesli si stejné množství potravin jako loni, uvedl ČSÚ.

V motoristickém odvětví se sezónně očištěné tržby zvýšily meziročně o 9,4 procenta. Neočištěné tržby se zvýšily meziročně o 12,5 procenta, což byl podle statistiků spolu s červencem druhý nejvyšší meziroční růst tržeb v letošním roce. Významně k tomu přispěl prodej a opravy motorových vozidel (růst o 18,1 procenta), prodej pohonných hmot se zvýšil o tři procenta.

V ubytování a stravování sezónně neočištěné tržby meziročně vzrostly o 1,5 procenta. Přispěl k tomu růst tržeb v ubytovacích zařízeních o 4,2 procenta, z toho především vysoký růst ve velkých hotelech (6,6 procenta). V restauracích lidé utratili o 0,4 procenta více.

V členění podle velikostních skupin se nejvíce zvýšily tržby v podnicích s 50 až 99 zaměstnanci (o 12,9 procenta). V ostatních velikostních skupinách se růst pohyboval od 7,6 procenta do osmi procent.

V maloobchodě včetně motoristického segmentu vzrostly sezónně očištěné tržby meziměsíčně reálně o 0,9 procenta a meziročně o 7,6 procenta. Sezónně neočištěné tržby se zvýšily meziročně o 9,4 procenta.

Podle údajů Eurostatu vzrostly v říjnu sezónně očištěné tržby ve 27 zemích EU reálně meziměsíčně o 0,4 procenta, meziročně po očištění od vlivu počtu pracovních dní o 1,9 procenta. Nejvíce utráceli zákazníci v Polsku, kde obchodníkům vzrostly tržby meziročně o 13,3 procenta. Naopak o 3,4 procenta klesly tržby v Německu.