Potíže, které zpravidla vyplývají z nedostatečné kapacity a výkonnosti příslušných serverů, přitom omezují klienty v době, kdy potřebují ke konci roku co nejrychleji vyřídit velké množství nejrůznějších plateb. Lidé také stále více nakupují zboží přes internet a před Vánoci objem těchto online nákůpů ještě výrazně roste.

Za posledním výpadkem a zpomalením připojení k Servisu 24 byla podle ČS snížená výkonnost databázového serveru. Banka začala regulovat množství přístupů v daný okamžik, aby se klientům nepřerušilo připojení v průběhu transakce.

Banka nyní také zjišťuje, zda je chyba v softwaru, který ČS dodala firma Oracle, nebo v jejím počítačovém vybavení. Po příčině čtvrtečního zhruba hodinového výpadku pátrá i ČSOB.

ČS: nic jsme nepodcenili
Podle IT odborníků nejsou systémy některých bank na větší nápor transakcí dobře připraveny. „Situaci jsme nepodcenili. Vyplývá z robustnosti systému a rychlého rozvoje přímého bankovnictví, kdy posilujeme jeho bezpečnost a přícházíme s novými funkcemi,“ řekla ve čtvrtek Právu mluvčí ČS Klára Gajdušková.

Problémy s internetbankingem má spořitelna již delší dobu. Před loňskými Vánocemi se její zákazníci nemohli podle potřeby dostat ke svým účtům přes internet několik dní. Podobná situace se podle tehdejšího vyjádření ČS už neměla opakovat. Od letošního léta pak klienty opakovaně trápily i problémy s funkčností bankomatů. ČS proto v minulých dnech posílila kapacitu bankomatů a online platebních terminálů.

Spořitelna jako banka s největší sítí čelí také největšímu náporu. Její přímé bankovnictví využívá přes 1,1 miliónu jejích klientů. Aktivita i počet jeho uživatelů se v posledních letech prudce zvyšují.