Rosoboronexport, který ovládá asi 75 procent akcií AvtoVAZu, jednal o prodeji zhruba čtvrtinového podílu na výrobci vozů Lada ještě s největší americkou automobilkou General Motors a italským Fiatem. Další čtvrtinový podíl chce Rosoboronoexport prodat i některému ruskému investorovi. Poslední čtvrtinu akcií, s níž podle ruských zákonů může blokovat zásadní rozhodnutí, by si ponechal.

AvtoVAZ se i přes rostoucí prodeje automobilů v Rusku potýká s poklesem podílu na domácím trhu. V zemi je zájem hlavně o zahraniční vozy. Domácí prodej AvtoVazu v prvním pololetí klesl na 285 000 vozů ze 325 000 prodaných ve stejném období roku 2006.

Prodej zahraničních značek v Rusku přitom ve stejném období narostl o 70 procent na více než 720 000 vozů. Celkový prodej vozů společnosti AvtoVAZ včetně exportu se v pololetí propadl o deset procent na 333 876 vozů.

Rusko by se podle prognóz mělo do roku 2011 stát největším automobilovým trhem Evropy a ročně by se zde podle analytiků mělo prodat 3,3 miliónu vozů. Minulý měsíc zahájila ve městě Kaluga jihozápadně od Moskvy provoz ruská továrna společnosti Volkswagen, která bude montovat modely VW a Škoda.