U všech základních služeb a produktů nebudou klienti platit žádné poplatky, oznámilo na pondělní tiskové konferenci vedení mBank. Další bankovní domy v zemi si zatím nechávají za vedení účtu nebo platby, včetně těch příchozích, platit.

Během sedmi let svého působení v Polsku se mBank stala velmi populární. Její služby nyní využívá na 1,6 miliónu Poláků. mBank je odnoží polské BRE Bank, kterou zase většinově vlastní německá Commerzbank.

V Česku banka začíná nejprve s běžnými a spořicími účty, později mají následovat i spotřebitelské půjčky nebo hypotéky. Banka zahájila činnost v ČR v noci ze soboty na neděli.

Do pondělního dopoledne, ještě před spuštěním oficiální reklamní kampaně, se jí podařilo získat tisíc zákazníků. Do konce roku 2010 chce banka přilákat kolem 160 tisíc klientů, uvedl ředitel české mBank Sergiusz Najar.

Poláci chtějí v ČR a na Slovensku investovat do rozvoje mBank zhruba 800 miliónů korun. Zisková by se měla mBank stát v roce 2012. "V té době bychom chtěli mít v portfoliu půjčky za 840 miliónů eur (23 miliard Kč) a vklady za 219 miliónů eur (přibližně šest miliard Kč)," doplnil Najar.

Výhodné úročení u spořicího účtu

mBank nabízí v ČR vedle běžného účtu, který je úročen sazbou 0,3 procenta, i spořicí účet s úrokovou sazbou tři procenta. To je v současnosti nejlepší nabídka na českém trhu - ING Bank a Citibank nabízejí u svých spořicích účtů sazbu 2,5 procenta. Díky spořicím účtům uspěla mBank podle Najara i na polském trhu.

K běžnému účtu banka bezplatně vydává debetní kartu Visa Classic. V tuzemských bankomatech jsou zadarmo první tři výběry hotovosti v měsíci, za každý další se platí poplatek 19 Kč. Banka postupně nabídne rovněž hypoteční úvěry, spotřebitelské půjčky, kreditní karty i produkty pro malé firmy. V dubnu plánuje otevřít takzvaný investiční supermarket a zahájit prodej podílových fondů. Do budoucna chystá i pojištění.

Finanční produkty a jejich správu chce banka nabízet hlavně přes internet. Vedle toho ale do konce příštího roku zřídí a otevře 12 finančních center ve velkých městech. Lidé budou moci obsluhovat své účty také přes tzv. mKiosky umístěné především ve velkých nákupních centrech, a přes call centrum.